#fejlesztési pénzek



Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad
 

Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad

Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin

Kupa Mihály: „A fejlesztési pénzekkel is az egykulcsos adó ütötte lyukat tömködjük”
 

Kupa Mihály: „A fejlesztési pénzekkel is az egykulcsos adó ütötte lyukat tömködjük”

Marad a vánszorgás - fogalmazott a HVG hetilapnak adott interjúban Kupa Mihály, a magyarországi adórendszer atyja, aki szerint a magas jövedelműek 600 milliárdhoz jutottak az egykulcsos adó révén, ezt kell kigazdálkodni, miközben ma az egyetlen biztos forrás az uniós fejlesztési pénz. A volt pénzügyminiszter azt mondta, hogy a konvergenciaprogramban sokkal nagyobb növekedést terveztek, ami ma már csak álom, hiszen folyamatosan romlanak az idei mutatók. Kupa úgy véli, hogy a Valutaalap már nagyon unja a huzakodást, a jegybanktörvény körüli vita pedig arról szól, hogy ki rendelkezik a jegybank tartalékaival.

Kardos Ernő Kardos Ernő